Add floating follow and dashboar

Sunday, 16 April 2017

Sudu

Assalamualaikum.

Aku macam dah mula paham bila generasi terdahulu kata yang generasi kita (aku) ni manja. Sebab aku pun kadang-kadang rasa macam tu; belakangan ni. Maklumat di hujung jari, dunia tanpa sempadan pun, masih ada yang tak mahu utilize dengan sebaiknya. Contohnya  benda macam:-

1) Tanya "Saya dapat result sekian-sekian, kos apa yang sesuai untuk saya?". Allahu.
2) Bila ada iklan pekerjaan di media sosial, ada yang komen "pm". Tanjat mak, ini bukan online sale, sayang oiii.
3) Dah terpampang details produk kat post tu, lepas tu komen "pm detail". Orang Malaysia memang sayang PM nya.


.... and the list goes on. Mainly tanya benda yang boleh kita usahakan maklumatnya sendiri. Cuba amalkan usaha dulu? Jangan semua nak kena suap. Ini aku cakap kat diri aku juga ni, maklumlah dah terbiasa kena suap daripada dulu. Sebelum disuap, cuba suap diri sendiri dulu.

No comments:

Post a Comment